Karen B
  • בית
  • נעים להכיר
  • בלוג
  • שפכטל- הפודקאסט
  • הבתים שלי
  • חיממו לי את הלב
  • כתבות
  • צרו קשר
  • בית
  • נעים להכיר
  • בלוג
  • שפכטל- הפודקאסט
  • הבתים שלי
  • חיממו לי את הלב
  • כתבות
  • צרו קשר
Karen B
  • בית
  • נעים להכיר
  • בלוג
  • שפכטל- הפודקאסט
  • הבתים שלי
  • חיממו לי את הלב
  • כתבות
  • צרו קשר
  • בית
  • נעים להכיר
  • בלוג
  • שפכטל- הפודקאסט
  • הבתים שלי
  • חיממו לי את הלב
  • כתבות
  • צרו קשר

חשוב להקשיב לקלישאות

5 במרץ 2025

אחד הלקחים הכי חשובים שלי כמעצבת פנים? הזול הוא היקר.

כמה נדוש… ככה נכון.

כולנו שמענו את המשפט הזה וכולנו עברנו את זה.

זה ההבדל בין חולצה בשוק ב-30 ש"ח לעומת חולצת מעצבים ב-300 ש"ח.

במקרה של החולצה, ההפרש הזה לא באמת ישנה את החיים של אף אחד.

אבל כשמדובר בעיצוב הבית, ההפרשים הם כבר לא מאות שקלים – אלא אלפים, ולפעמים עשרות אלפים. והפיתוי לחסוך? בהתאם.

אבל גם הסיכון שתיקחו, גבוה לא פחות.

זו ההשקעה הכי גדולה שתעשו בחיים שלכם

פעם הייתי משוכנעת שהדבר הכי נכון עבור הלקוחות שלי הוא להביא להם ספקים זולים, כדי להקל עליהם כלכלית.

זה עבד מעולה, כל עוד שום דבר לא השתבש.
עם השנים והניסיון, הבנתי שבחירה בספק הזול ביותר היא כמעט תמיד הזמנה לצרות.

למה?

השירות, העמידה בזמנים, האחריות במקרה של תקלה – כל אלה חשובים לא פחות מהשורה התחתונה בהצעת המחיר.

כשמשהו משתבש – זה יכול להפוך לכדור שלג שיוביל לעיכובים, לתסכולים ובעיקר להוצאות נוספות שלא תכננתם.

ספק טוב, יתן לכם פתרון, ספק זול, עלול להשאיר אתכם לבד.

המחיר הוא לא רק המוצר, הוא גם השקט הנפשי שלכם.

כלל ברזל בבחירת ספקים

אל תבחרו אף פעם בהצעה הכי נמוכה.
למה? קבלו מספר סיפורים שיסבירו בדיוק את זה:

הפעם שחברת המטבחים פשטה רגל

בתחילת דרכי, עבדתי מספר שנים עם חברת מטבחים שהציעה מחירים מעולים, שירות בסדר ותוצאה יפה. ואז, יום אחד, אחרי הקורונה – בום. הם פשטו רגל.

לקוחות שקיבלו מטבח נשארו בלי כתובת לפנות אליה במקרה של בעיה. לקוחות ששילמו מקדמה ולא קיבלו כלום? הכסף שלהם נעלם.

נכון, לא יכולתי לדעת מראש שזה יקרה.
אבל למדתי שיעור חשוב: ספק שמתמחר את עצמו נמוך מדי, עלול שלא לשרוד לאורך זמן.

בשיפוץ, אתם רוצים ספקים שיישארו שם גם שנים אחרי שהפרויקט נגמר.

הפעם שהאסלה לא עבדה כמו שצריך

ניסיתי לחסוך ללקוחות שלי כסף.

הלכתי לספק, עם מותגים מקבילים לספק יקר יותר.

בחרנו אסלה, היא הותקנה, הכול היה נראה מושלם – עד שהלקוחות התחילו להתלונן שהיא לא שוטפת כמו שצריך.

הספק טען שהבעיה בהתקנה. הקבלן טען שהבעיה באסלה. הספק לא הסכים להחליף, האשים את הלקוחות שהם "קשים", ובסוף? התיקון עלה יותר מההפרש בין הספקים השונים.

לעומת זאת, בסיטואציה דומה, כשהייתה לי תקלה עם אסלה של הספק המקביל שהיה יקר יותר… לא היתה לי בעיה.

הם מיד הציעו חלופות, שלחו מתקין על חשבונם, וטיפלו בעניין בלי ויכוחים ואני יכולתי להשאר בראש שקט.

מוסר השכל? המחיר משקף לא רק את המוצר – אלא גם את השירות שתקבלו לאורך הדרך.

נכון, לא תמיד אפשר לדעת מראש איך ספק יתמודד עם בעיות בלתי צפויות, אבל עם השנים אספתי בפינצטה בעלי מקצוע וספקים שהוכיחו את עצמם שוב ושוב – כאלה שלא נעלמים כשמתעוררת בעיה, אלא עומדים מאחוריי ואחראים לכל פרט, גם אחרי שהתשלום עבר והפרויקט הושלם.

הפעם שהקבלן החליף את הריצוף – בלי עלות

הלקוחה שלי התלוננה שהשיפוע במקלחון לא מספיק חד.

אם זה היה קבלן זול, סביר להניח שהוא היה מתווכח, מסביר למה "זה תקין" או למה אי אפשר לעשות את זה אחרת. והלקוחה היתה נשארת עם בעיה שהיתה מפריעה לה בכל יום.
אבל כיון שזה היה קבלן איכותי, הוא פשוט הביא רצף מחדש, פרק והניח ריצוף חדש – על חשבונו.

למה? כי ספקים שמרוויחים כמו שצריך יכולים לספוג עלויות כשצריך ולתת שירות מצוין כשיש בלת״ם.

הם לא עסוקים בלחשב איך לא להפסיד, אלא בלוודא שהלקוחות מרוצים.

הפעם שהלקוחות הזמינו ידיות פעמיים.

היו לי לקוחות שהחליטו לבחור ידיות לארונות לחדרי הילדים – בחדר של הבת הם בחרו ידיות איכותיות מאטסי, ספק אמין ומוכר עם ציון גבוה, ובחדר של הבנים בחרו ידיות זולות יותר מעלי אקספרס.

הם חשבו שהם חוסכים כסף, אבל בסופו של דבר, המחיר הזול עלה להם ביוקר.

הידיות מהספק הזול לא רק שהיו בעלות מראה פחות איכותי, אלא גם נשברו אחרי חודשיים בלבד. 😬

לאחר שהייתה בעיה עם הידיות הזולות, הלקוחות נאלצו להזמין ידיות חדשות מהספק האיכותי מאטסי, וכך, בסופו של דבר, העלות הכוללת של הידיות היה גבוה יותר מכפי שהיו משלמים מראש אם היו בוחרים בספק האיכותי מלכתחילה.

לפעמים המחיר הזול הוא לא כל כך זול אחרי הכל!

אז מה השורה התחתונה?

במכרז ספקים תקבלו הצעות יקרות, זולות, ואיפשהו באמצע.

במידה וזה ספק שאתם מכירים, או קיבלתם עליו המלצה רותחת כולל טיפול בבעיות ברגע האמת, לכו על זה.

במידה ולא?
לכו תמיד על ההצעה האמצעית או הגבוהה יותר – אבל לעולם לא על הזולה ביותר.

חיסכון רגעי עלול להפוך להוצאה ענקית בעתיד.

החלק החשוב ביותר בעבודה עם ספקים הוא לא רק המחיר – אלא גם היכולת לטפל בבעיות ולהיות שם בשעת הצורך. עם ספקים איכותיים, גם כשיש בעיות, יש פתרונות – ומעל לכל, תחושת ביטחון שתהיה לכם כתובת לפנות אליה אם משהו לא עובד כמתוכנן.

בנוסף, ספקים כאלו לא רק דואגים לשירות טוב, אלא גם מחויבים לזמן ולשירות המהיר. שיפוץ הבית זה לא תהליך שמסתיים ביום, ואנחנו זקוקים לאנשים שמבינים את הצרכים שלנו ויודעים לטפל בהם בצורה מקצועית לאורך כל הדרך.

אם אתם שואלים אותי, זה לא עניין של מחיר – זה עניין של ערך. 💪

ואם כבר משקיעים בעיצוב הבית – בואו נעשה את זה נכון. 😉

צילום: שירן כרמל

Comments

comments

פורסם ב: טיפים לעיצוב תגיות: טיפים לעיצוב, טיפים לעיצוב פנים, שיפוץ
« הקודם
הבא »
מעצבת פנים
נעים להכיר
שלום, אני כל כך שמחה שקפצת לביקור! נעים להכיר, אני קרן בר, מעצבת פנים (מ-2009), בוגרת שנקר ובלוגרית (מ-)2011. אני לא אוהבת לבשל, אבל מאוד אוהבת לאכול, מעדיפה שוקולד על פני גלידה ואוהבת את הקפה שלי עם חלב שבולת שועל. הרומן שלי עם עיצוב החל בגיל מאוד צעיר אבל רק אחרי שסיימתי תואר ראשון בעבודה סוציאלית, הרגשתי שאני חייבת לממש את עצמי בעולם העיצוב. ב-2005 התקבלתי ללימודים ומאז אני מגשימה את עצמי בכל יום. הבלוג שלי זה המקום למצוא טיפים לעיצוב הבית, הדרכות יצירה וכל מה שקשור בעיצוב ולייף סטייל.
מה תרצי לעצב היום?
כל הדברים הטובים
אני מזמינה אותך להירשם לניוזלטר ולקבל פוסטים מלאי השראה, מתנות והפתעות היישר למייל שלך.
נפגש ברשת
   
פוסטים אחרונים
  • 8 תסמינים שהגיע הזמן לפנות למעצבת
  • ווישליסט קולקטי
  • חשוב להקשיב לקלישאות
  • סטיילינג לבית של רעות ותומר
  • הבית של רעות ותומר
תגיות
styling אחסון design tips craft bathroom Renovation blogday אייטיז אוסף תמונות לבית Design אמבטיה Kitchen apartment home איקאה DIY guide kids rugs design Bedroom
לכל הפוסטים

השארת תגובה

ביטול

נבנה ע״י TechJump, העסק החברתי
רשתות חברתיות:             כל הזכויות שמורות לקרן בר
גלילה לראש העמוד

רוצה להתאהב בבית?

כל הטיפים לעיצוב מושלם
אצלך בתיבה

דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות כלי נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסטהגדל טקסט
  • הקטן טקסטהקטן טקסט
  • גווני אפורגווני אפור
  • ניגודיות גבוההניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכהניגודיות הפוכה
  • רקע בהיררקע בהיר
  • הדגשת קישוריםהדגשת קישורים
  • פונט קריאפונט קריא
  • איפוס איפוס