אחרי שבננו נולד, אני ובן זוגי החלטנו (כל אחד בנפרד), לעזוב את העבודה ולפתוח משרד. אני עזבתי משרד אדריכלים בינלאומי מצליח ובן זוגי, "ניצול היי טק" (המבין יבין). כל אחד מאיתנו פתח את המשרד שלו מסיבות קצת שונות, אבל ההחלטה לעבוד מהבית פשוט נראתה יותר הגיונית.
בהתחלה עבדנו כל אחד בפינה משלו ואחרי זמן מה, הבנזוג עבר להשכיר משרד קטן בקרבת מקום, דבר המאפשר לו לחזור בערב המוקדם לזמן איכות עם הקטנציק. שני עצמאים בבית אחד, משמע, הרבה לחץ וחוסר וודאות, אבל גם המון תמיכה הדדית. בשיחות עם עצמאים, אני נתקלת בקשיים בעבודה מהבית או ממשרד קטן, כאשר המכנה המשותף של הקשיים האלו נובע בדרך כלל מתכנון לא נכון של המשרד, או אי התאמה בין אופי העסק לחלל בו הוא מתקיים.
בתחילת דרכי עברתי תהליך של בנייה והקמת העסק ונחשפתי למגוון הרצאות וסדנאות בנושא כגון, מיתוג עצמי, שיווק, איך להראות, איך להציג את עצמי וכדומה, אבל אף אחד לא דיבר על עיצוב המשרד ואיך הוא משפיע על העסק שלי.
המסע האישי שלנו כהורים צעירים שלא מוכנים לוותר על קריירה או על זמן איכות עם הקטנטן שלנו, הובילה אותי לעבודה עם בעלי עסקים כמונו שעובדים מהבית ומעוניינים לייצר סביבת עבודה נעימה ופרודוקטיבית שמאפשרת שילוב בין בית ועבודה.
אני מאמינה שרבים מכם עובדים מהבית או ממשרד קטן ואני רוצה לחלוק איתכם את הידע שלי בעיצוב ותכנון ולתת לכם כלים לשדרוג את העסק. הקמת משרד ביתי היא משימה שנשמעת פשוטה, אבל יש הרבה אלמנטים שיש לקחת בחשבון כשעובדים מהבית בכדי לייצר סביבה מקצועית ופרודוקטיבית.
אבל לפני שנדבר על עיצוב, עלינו להבין מדוע בחרנו לעבוד מהבית?
במציאות כמו במציאות, הסיבה הראשונה שבגללה אנשים בוחרים לעבוד מהבית היא בדרך כלל כלכלית. עבודה מהבית מאפשרת לנו צמצום בהוצאות, הכסף שאנחנו חוסכים על שכירות, אוכל ודלק, יכול להתפנות למיתוג, חומרי גלם ופיתוח העסק.
סיבה מוצדקת נוספת היא נסיעות, העבודה מהבית חוסכת כשעתיים של זמן מבוזבז על הכביש. במקום לעמוד בפקק, אני יכולה לקבוע את הפגישות שלי בשעות ללא פקקים. השעות שחסכתי, יושקעו בעבודה, במשפחה או בעצמי. כן כן, קראתם נכון, תשקיעו בעצמכם. כבעלי עסק, אנחנו צריכים להיות הכי זוהרים, יפים וערניים שאנחנו יכלים להיות. עלינו לאכול בריא, להתעמל ולהשקיע בטיפוח. אם כשכירים היינו עייפים, מרוטים ודילגנו על ארוחות מרוב לחץ, הרי כעצמאים אנחנו פשוט לא יכולים להרשות לעצמנו להראות לא טוב ובטח שלא להגיע לפגישות, עייפים, מורעבים ועצבניים, כי אף אחד לא ירצה לעשות איתנו עסקים.
העבודה מהבית מאפשרת לי גמישות ונוחות בשעות, כך שאני יכולה לעבוד בצורה אפקטיבית יותר בשעות שמתאימות לי. לא משנה אם אתם אנשי בוקר או ציפורי לילה, אתם קובעים מתי אתם עובדים ואיך מתחלק יום העבודה שלכם, בצורה הכי אפקטיבית עבורכם. הגמישות הזו עובדת לטובתנו גם כהורים. בנוסף להיותנו בעלי עסק, פעמים רבות אנחנו אבות ואמהות ואנחנו לא מתכוונים להתנצל על כך בפני אף אחד, במיוחד לא בפני הבוס (שבמקרה הוא אנחנו).
הקריירה, כבודה במקומה מונח, אבל בניגוד למה שיגידו לכם אחרים, אני מאמינה שאחד היתרונות בלהיות בעלת עסק, הוא שאני יכולה לנהל את האיזון בין בית לעבודה באופן דינאמי. הגמישות לא מסתיימת רק בניהול הזמן, למעשה כשאנחנו עובדים מהבית אנחנו יכולים להתאים את הסביבת עבודה לצרכים האישיים שלנו לפי טעמנו ולנוחיותנו, החל מהכסא ועד לטמפרטורה של המיזוג. אחנו יכולים לבחור לעבוד בפינת האוכל, לדבר עם לקוחות מהמרפסת ולכתוב בלוג פוסטים בקפה השכונתי.
סיבה נוספת לעבודה מהבית היא צמצום בהסחות דעת. באופן אבסורדי, בניגוד למה שאתם ודאי חושבים ובמידה והמשרד הביתי מתוכנן נכון, הסיכוי להסחות דעת כשאנחנו עובדים מהבית הוא מועט. זה נכון שבבית קיימים פיתויים רבים כגון טלויזיה, כביסה, כלים ומיטה, אבל אם המשרד שלי מתוכנן בצורה טובה, הפיתויים האלו לא ישפיעו עליי כמו המזכירה החמודה שתמיד קישקשתי איתה שעות במשרד או כמו הבוס שלי שכל חמש דקות שואל אם כבר סיימתי את השרטוט שהוא ביקש לפני חצי שעה. והסיבה האחרונה שאני הכי אוהבת בעבודה מהבית היא ההתמקדות בהצלחות ולא בזמנים.
אף אחד לא בודק מתי הגעתם, או כמה זמן עבדתם ואין מכסת שעות עבודה שצריך למלא. בעסק שלך, כל דקה היא בעלת חשיבות מרבית והעיקר שיש תוצאה פרודוקטיבית. בנוסף, העבודה העצמאית מפתחת מיומנויות אישיות כגון שיווק, ניהול עסק, מכירות וכדומה. שעות הגלישה באינטרנט שבעבר הוקדשו לפייסבוק ומשחקי סוליטר הופכות לשעות של שיטוט וקריאה בנושאים שחשובים לך שמשמעותם קידום העסק שלך.
לסיכום, בשנים האחרונות בהחלט קיימת מגמה של חזרה לעבודה מהבית, כמובן שעבודה מהבית לא מתאימה לכל אחד ובטח שלא לכל תחום עיסוק.
החלטתם לעבוד מהבית? בכדי שנוודא שנעשה את הבחירות הנכונות למשרד שלנו, עלינו להבין את החשיבות של עיצוב המשרד באופן נכון.
[…] כדי שמי שקורא בו יוכל לקבל הצצה לעולם שלי. הצצתי אחורה לפוסט הראשון שכתבתי והאמת, הוא קצת נראה לי משעמם וטכני מידי, אבל הי, […]
אני זוכרת שקראתי את הפוסט הזה!
וזה באמת היה לפני שנה, פחות או יותר!
בדיוק עברנו לדירה הנוכחית וחיפשתי ברשת פוסטים על עבודה מהבית, על איך לארגן את חדר העבודה באופן הכי אופטימלי (לא כל כך הצליח לי, אני מודה).
עוד לא הכרנו אז ולמרות זאת; הכרנו!
אוהבת המון!
אושרה
מקוה שעכשיו יש לך יותר כלים ליצירת חדר עבודה נעים ומושלם!
[…] שתתאים לטייטל החדש שלי: מעצבת פנים|בלוגרית|אמא. למעשה, בפוסט הראשון שאי פעם כתבתי בבלוג הזה, אני מסבירה למה כדאי […]
[…] בלתי נפרד ממנו היום. למרות שהיום אני לא מסוגלת לקרוא את הפוסט הראשון שלי, אתן יותר ממוזמנות לקרוא אותו ולראות איך הכל התחיל. לו […]
פוסט נהדר. כתוב יפה ונעים. גם אני עובדת חלק מהזמן מהבית. אשמח להמשיך לעקוב:)
אם אני לא טועה (בכל זאת עברו 5 שנים), יש עוד פוסטים בנושא. לפחות השני הוא גם בנושא זה.
פוסט ראשון לפני חמש שנים אווו , היום כבר היו מצורפות תמונות (: כל הכבוד על ההתמדה
לדעתי היו תמונות, אבל הן נעלמו בדרך.