כן, כן… השבוע גיליתי שעשיתי טעות באחד הפרוייקטים שלי. זו לא הייתה טעות פאטאלית, אבל טעות שקרתה באשמתי. הרגשתי נורא ואיום, בלילה לא ישנתי וכל הזמן רק חשבתי על הטעות שעשיתי ועל הלקוח המסכן ששכר אותי כדי למנוע טעויות כאלו ולא קיבל את התמורה לכספו. בעקבות הטעות, התחלתי לחשוב על דרך לתקן אותה ובמקביל התחלתי לחשוב על טעויות אחרות שקרו במהלך פרוייקטים שונים וגיליתי כמה דברים מעניינים על טעויות.
מרוב בושה אני לא יכולה להסתכל לכם בעיניים. צילום: אביבית ויסמן
1. טעויות קורות לכולם
בבוקר התקשרתי לחברות מהתחום וסיפרתי להן על הטעות. הייתי בטוחה שהן ינדו אותי מחבורה, שיגידו שאין לי זכות להיות מעצבת פנים ושכדאי שאשקול ברצינות הסבה. אבל התגובה שלהן הייתה אחרת לגמרי, כל אחת סיפרה לי על הטעויות שלה קרו בפרוייקטים ובמקום לגנות אותי, הן גילו אמפתיה מדהימה. השתכנעתי שטעויות קורות לכולם, אבל עדיין לא הרגשתי יותר טוב…
2. לקחת אחריות ולנסות לתקן
טוב, אולי זה לא חידוש גדול שטעויות קורות לכולם, הרי כל אחד יכול לטעות, השאלה היא מה קורה אחרי שנעשתה טעות. במקרה של הטעות שלי, אחרי שעברתי את שלב ההכחשה ("זה לא כל כך נורא"), הכעס ("איך יכולתי לטעות כך"), הדיכאון ("אני פשוט כישלון וכדי שאכיר בזה עכשיו"), דיברתי עם אמא שלי שהמליצה לי לברר מה ניתן לעשות בכדי לתקן את הטעות. אין כמו אמהות, הן תמיד יודעות מה לעשות…
טוב, זה החלק הקשה… הגיע הזמן לחשוף את הטעות האיומה שעשיתי: הכורסאות שנבחרו לסלון יצאו מאסיביות מידי למראה.
מכיון שאת כל הספות וכורסאות שלי אני עושה אצל בדוסה. התקשרתי לגילי וסיפרתי לו שטעיתי ובגללי הכורסאות שהזמנו נראות מאסיביות וגדולות מידי. גילי מיד הרגיע אותי ואמר שאם צריך, אפשר לנסות להקטין את הכורסאות או אפילו להחליף אותן אם הן ממש לא מתאימות. מיד נרגעתי, לא הכל אבוד וטראגי כמו שחשבתי. זו הסיבה שאני אוהבת לעבוד עם אנשי המקצוע שאני מכירה. כי אני יודעת שברגע שתהיה טעות (ולא משנה מי אשם), יש מי שיעזור לתקן אותה ולוודא שהלקוח יהיה מרוצה.
צילום: אביבית ויסמן
בתמונה הזו לדוגמא, הכורסא הימנית, רופדה כולה בבד הפירחוני (אחסוך מכם את התמונות המטרידות). כמובן שהיא רופדה מחדש לבקשתי בבד כחול כשרק המושב פירחוני.
3. יש גם טעויות טובות
כשחושבים על זה לאורך ההיסטוריה קיים תיעוד של טעויות טובות. נכון, אני וממציא הפניצילין, לא ממש יושבים על אותה הקטגוריה, אבל מי יודע, אולי גם אני אעשה יום אחד טעות שתשנה את העולם. כשנתקלים בטעות בעת השיפוץ, כדאי לחשוב האם הטעות היא לטובה או לא. מכיון שאני מרבה להזמין פריטים בהזמנה אישית, קורה, לא פעם, שיש טעות בהזמנה. עם השנים גיליתי שלא כל הטעויות הן רעות. באחד הפרוייקטים הראשונים שלי, הזמנתי כורסא בבד כחול מחנות שלא אנקוב בשמה. רציתי לבחור בבד בצבע תכלת, אבל לא היה במלאי ולכן הסתפקתי בבד כחול. עברה תקופה והסתבר לי שהלקוחות לא קיבלו את הכורסא. היה בלבול בהזמנה ואחרי תקופה בלתי סבירה, הלקוחות קיבלו את הכורסא ונחשו באיזה צבע היא הייתה? נכון, בצבע תכלת! במקרה הזה, הטעות שקרה הייתה טובה, אבל ההתנהלות מול החנות הייתה מייגעת (מיותר לציין שאני לא עובדת עם החנות הזו יותר).
שיפוץ הוא תהליך מורכב ויש המון גורמים בלתי צפויים שיכולים להשפיע והרבה מאוד דברים שיכולים להשתבש. חשוב לדעת לתקל כל בעיה ברגע שהיא ניצבת בפניכם ולנסות לפתור אותה אם אפשר. כדאי לשמור על ראש פתוח, לא לחפש אשמים ולפנות אל הגורמים המתאימים בכדי לפתור את הבעיה בצורה המהירה והזולה ביותר.
אני יודעת שזה לא פשוט להודות בטעויות, אבל אני אשמח לשמוע אילו טעויות קרו לכם בעיצוב הבית (או בכלל), מה למדתם מהן וכיצד התמודדתם איתם.
קרן הנהדרת, אם היינו יודעות הכל מראש היה משעמם נורא! את נהדרת
ואני נבהלתי… חשבתי שאת מגיבה מהר כדי לומר לי להוריד את הפוסט כי הוא בפני עצמו טעות אחת גדולה 🙂
פרנויה? נראה לי שכן…
בכל מקרה, כיף לטעות כשיש חברות נהדרת כמוך שתומכות ברגעים קשים.
פאשלות בתחילת דרכי.למדתי לבדוק את עצמי באותם מקומות בדיוק בפרויקט הבא ולא חסרות דוגמאות..
למשל, התקנתי ראש גשם בגובה 180 בדירת זוג שבה הגבר עשאפו על הכנות.לא כולם מןכנים להודות בטעות..לי היו לא מעטבר את ה-190..אותי זה קצת שיעשע..את הלקוח פחות.הקבלן מטעמו ניפח את הסיפור למימדים ענקיים כד להוציא יותר כסף על התיקון שאני מימנתי.המסקנה: לבדוק את גובה הלקוח (חחח) ולעבוד עם קבלן עם ראש גדול שלא מחפש איפה להכניס ללקוח..רוצה עוד? דברי איתי
חוץ מזה- נהנית מהפוסטים שלך 🙂
שאפו על הכנות. לא כולם מוכנים להודות בטעות
לי היו לא מעט טעויות בפרויקטים ולא חסרות דוגמאות..
למשל, התקנתי ראש גשם בגובה 180 בדירת זוג שבה הגבר עבר את ה-190..אותי זה קצת שיעשע..את הלקוח פחות. הקבלן מטעמו ניפח את הסיפור למימדים ענקיים כד להוציא יותר כסף על התיקון שאני מימנתי.המסקנה: לבדוק את גובה הלקוח (חחח) ולעבוד עם קבלן עם ראש גדול שלא מחפש איפה להכניס ללקוח..רוצה עוד? דברי איתי
חוץ מזה- נהנית מהפוסטים שלך 🙂
תודה רבה ליאת,
תמיד כיף לשמוע מקולגות ולדעת שאני לא לבד…
אני באמת מאמינה שטעויות זה חלק מהחיים ושצריך לנסות לאתר אותן בזמן ולתקן אם אפשר לפני שמאוחר מידי. אבל כמובן שלא תמיד זה מתאפשר…
תודה על התגובה מחממת הלב ובמיוחד כיף לי לשמוע שאת אוהבת את הפוסטים שלי…
🙂
את נהדרת! ואוהבת לטעות איתך.
תודה מותק! אוהבת אותך!