כשמדובר בעסקים, עיצוב פנים ומיתוג הם שני אלמנטים שהולכים בד בבד וממש כמו בעיצוב של בית, המיתוג של העסק, הוא ישות מקבילה לאישיות שלו. מיתוג לא מסתכם בלוגו, הוא חייב להיות מורגש בכל פרט ופרט בעסק: בכרטיס הביקור, באתר הבית וגם בעיצוב הפנים. כשאנחנו נכנסים לחנות, מרפאה או אפילו למכולת, עלינו להרגיש את המסר המיוחד של העסק, כבר מהכניסה. אם לא נרגיש את הקליק כבר מבחוץ, פשוט לא נרצה להכנס פנימה. כניסה לא מזמינה הייתה בדיוק הבעיה של מרפאת שיניים חסרת מיתוג, אשר לימים התחדשה בכניסה מרשימה שכולה אור.
כשקיבלתי את הטלפון מד"ר עמי צהר, הוא אמר לי בפשטות שהוא מחפש מעצבת פנים, שתעצב לו את חלון הראוה של מרפאת השיניים שלו. לא ממש הצלחתי להבין במה מדובר, אבל קבעתי עימו פגישת היכרות, בעיקר כי הסתקרנתי ורציתי להבין מהו חלון ראוה של מרפאת שיניים. כשהגעתי למרפאה, הבנתי למה הד"ר פנה אליי: המרפאה ישבה בתוך מרכז מסחרי, במרכז היו מרפאות ובתי עסק שונים, כולם בעלי ויטרינות שקופות בכניסה. כשהגעתי למרפאה של צהר, נתקלתי בקיר דמוי סלע שהשתרע לאורך כל החזית ומעליו בכיתוב כתום " צהר לחיוך, מרפאת שיניים". את פני קיבל עמי המקסים שסיפר לי שלפני כעשור, הוא עיצב את הקיר סלעים ובתוכו מזרקה, לדבריו, אנשים הגיעו במיוחד לראות את המרפאה עם המים. הוא הסביר שפנה אליי מכיוון שהקיר כבר מיושן, אינו משרת אותו וכי הוא מעוניין לעדכן את החזית, שתהיה חדישה, מזמינה ויוקרתית.
כשאני עובדת על פרוייקט עיצוב פנים לא משנה אם מדובר בעיצוב פנים לעסקים או לאנשים, הדבר הכי חשוב בעיני הוא מה מייחד את האדם/עסק העומד מולי? כשמדובר באנשים, אני מאפיינת את האישיות שלהם ומעצבת איתם את בית החלומות שלהם וכשמדובר בבית עסק, אני מתמקדת במיתוג ובידול העסק. כששאלתי את עמי לגבי המיתוג שלו הוא הוציא תמונה של הלוגו שלו, תמונה מקומטת של "שן מלאך" שהוא סרק מכרטיס ברכה ישן. למרות שהלוגו היה מקסים, הוא היה מפוקסל, לא מעודכן וקצת מיושן. באותו הרגע היה לי ברור שהפרויקט הזה עוסק קודם כל במיתוג מחדש של עסק. כשמסתכלים על קיר הסלע שעיטר את חזית המרפאה, האסוציאציות שעולות הן של אבן, חומה, משהו לא נעים ולא מזמין. וכשמדובר בשיניים שלנו, אבן זה הדבר האחרון שאנחנו רוצים לראות מכיון ששיניים יפות הן שיניים בריאות, לבנות ונוצצות. כשהבנתי שמדובר בפרויקט מיתוג, מיד גייסתי לפרויקט את צמרת שי מסטודיו Mouse Touch ויחד עם עמי, דנו בנושא המיתוג. צמרת עיצבה לעמי לוגו הורס, וריאציה מעודכנת של הלוגו הישן ועמי התחדש בלוגו יפיפה שמשקף את המיתוג שלו.
הגרפיקה החדשה הייתה אלמנט הכרחי בהגדרת הקונספט והמיתוג, כאשר השלב הבא היה עיצוב חלון הראוה. המגבלות באתר הכתיבו כי חלון הראוה יהיה אטום, מכיוון שמאחורי קיר הזכוכית היה חדר טיפולים וארונות שכיסו אותו. האתגר היה לשוות לחלון הראוה מראה שלא ירגיש אטום. התכנון כלל יצירת שתי נישות, האחת לטלויזיה (להקרנת סרטונים של המרפאה) והשנייה עבור הלוגו, שהתהדר בתאורה מתוחכמת המעצימה אותו. כמעצבת אני משתמשת בחומרים רבים: אבן, עץ, גבס, אלומיניום והרשימה אינסופית. אבל הפרויקט הזה זימן לי התעסקות עם חומר מיוחד במינו, אור. אור הוא חומר. נכון, הוא לא חומר טנג'בילי, לא ניתן להרגיש אותו או לתפוס אותו, אבל הוא חומר לכל דבר והתכונות המיוחדות שלו הופכות אותו לקסום במיוחד.
מתחילת הפרויקט היה לי ברור שאור ישחק כאן תפקיד מרכזי ושהחזית החדשה תשלב אלמנטים של אור, לובן וברק ממש כמו חיוך מלא בשיניים לבנות ונוצצות. התאורה מסביב ללוגו בנויה מתאורת לד בפרופילים נסתרים מגבס, פס האור מייצר אפקט מדהים מכיון שנראה שהאור יוצא הישר מן הקיר. הלוגו המחודש נחתך בטכנולוגיית CNC יחד עם הכיתוב "צהר לחיוך, רפואת שיניים מתקדמת" והוא מככב בחזית החדשה, כאשר הוא עטוף במסגרת אור המדגישה אותו.
התוצאה, כניסה מאירה ומזמינה .
ומעמי, קיבלתי המלצה שפשוט מחממת לי את הלב…
התוודעתי אל קרן באקראי דרך האינטרנט.
ביקשתי שתעצב לי את חלון הראווה של מרפאתי בתוך קניון.היו דרושים מספר אלמנטים בהם לא רציתי להתפשר , שבנוסף היו מספר הגבלות אובייקטביות.
למרות הכל הצליחה קרן לתכנן חלון ראווה עם כל האלמנטים הרצויים עם מראה סולידי ובמקביל יוקרתי.
לכל אורך הדרך גילתה קרן סבלנות ואיכפתיות ובעיקר מקצועיות בלתי מתפשרת.
לא פלא שהתוצאה היתה בהתאם. קיבלתי גם הרבה מחמאות מהפציאנטים שהגיעו למרפאה.
עלי לציין כי קרן השתתפה גם בהליך התיכנון וגם בלווי של החלק הביצועי , עד לתוצאה הסופית.
עמי היה מרוצה מהתוצאה…
ומה אתם חושבים?