אתן מרגישות את זה?
משהו משתנה בהרגלי הצריכה שלנו. זה התחיל עם רכישה של חולצה חמודה באסוס, אחר כך, החלטנו להמר ולרכוש זוג נעליים מבלי למדוד, (במילא, תמיד אפשר להחזיר אם זה לא מתאים). אבל מה עם לקנות רהיטים אונליין?
הטבה שווה בסוף הפוסט למתמידות
חיכינו עם היד על הדופק עד לקבלת החבילה וכשראינו שהמידה מושלמת, מיד נכנסנו לרכוש עוד זוג (כי אין כזה דבר מספיק זוגות נעליים). מאז אנחנו רוכשות בגדים לילדים כל עונה ובודקות מבצעים באסוס על בסיס יומי. לרכוש בגדים ונעליים באינטרנט, הפכו לעניין שבשגרה (מי רוצה לצאת מהבית בשביל הסידורים האלה בכלל)?
תמונה ומצעים שהזמנתי אונליין בחדר השינה שלי
בהמשך, עלינו שלב והתחלנו לחרוש את האינטרנט למוצרים לעיצוב הבית (אפילו הקדשתי פוסט שלם לנושא כאן. זה הגיע למצב בו כמעט ואין פרויקט ובו אני לא מעודדת את הלקוחות שלי לרכוש פריט באינטרנט לשדרוג עיצוב הבית. בין הפריטים שהלקוחות שלי הזמינו ניתן למצוא: שטיחים, ידיות, מתלים, אמנות, צלחות, וילונות, טפטים, מנורות, כריות והרשימה עוד ארוכה.
מתלים של עינה שהוזמנו באינטרנט לחדר נסיכות מיוחד במינו
צילום: שירה גנני
הפריט הראשון שלקוחה אמיצה הזמינה ברשת היה השטיח הזה
צילום: סטודיו רן ארדן
אין סיכוי שאני רוכשת רהיטים באינטרנט
לבחור רהיטים לבית אונליין, זה כבר סיפור באמת מלחיץ. יש כל כך הרבה דברים שקשה להבין מתוך תמונה. חומר, צבע, גודל, מאסיביות ומיליון פרטים קטנים שקשה לדעת מבלי לראות בעיניים ולחוש בין האצבעות. אני בהחלט מבינה אם המחשבה על להזמין ריהוט באינטרנט גורמת לכן להתקף פאניקה קל.
אני זוכרת את הפעם הראשונה שבה בחרתי רהיטים עבור לקוחה מבלי לראות אותם. למעשה, הייתי בהיסטריה מוחלטת. אף פעם לא בחרתי רהיט מבלי לראות ולהרגיש אותו והייתי בטוחה שזה בלתי אפשרי. איך אפשר בכלל לדעת אם הרהיט שהגעתי יראה כמו בתמונה? איך אני אדע אם הוא שימושי או איכותי מבלי לראות אותו קודם. מרוב חרדה, אמרתי ללקוחה שלי שאני לא רוצה להכנס להרפתקאה הזו, ניתן לקרוא על כך פה ועל בית נוסף שעיצבתי מבלי לראות אף רהיט פה. בשני המקרים מדובר בלקוחות שמתגוררות בארה״ב וזה לא במקרה. האמריקאים כבר התרגלו לנוחות של ההזמנה באינטרנט ואנחנו הבאים בתור.
התמונה, הכיסאות, המנורה ואפילו השולחן, כולם הוזמנו באינטרנט והובאו לישראל במכולה
צילום: שירה גנני
ולמה לא בעצם?
אם אתן חושבות לעצמכן שאי אפשר להזמין רהיטים מחו״ל לארץ, אז כדאי שתחשבו שוב.
הגלובליזציה לגמרי הגיעה לתחום הריהוט והיום אפשר להזמין מאתרים שונים ברחבי העולם (וכמובן גם מארצנו הקטנטונת), מגוון רהיטים: כיסאות, שולחנות, מיטות (כן, כן, מיטות) ועוד ים של מוצרים יפיפיים. נכון, היום העלויות של הזמנת רהיטים מחו״ל, היא לא בהכרח זולה יותר או קלה יותר (עדיין מדובר במוצרים גדולים שההחזרה שלהם במידה והרהיט לא מתאים, עלולה להיות מסובכת במקרים מסוימים). מצד שני, מה לא נעשה בשביל הפריט המושלם ההוא שראינו בפינטרסט?
אם תרשו לי לרגע לחזות את העתיד, אני בטוחה שבשנים הקרובות יותר ויותר חנויות יעברו לפורמט של מכירת ריהוט באינטרנט, כבר לא נצטרך לחכות להצעת מחיר עבור ספה, נוכל להתרשם מהתגובות של אנשים אחרים לפני שנקבל החלטה ונרהט את כל הבית בלחיצת כפתור. זה עובד מעולה בחו״ל ואנחנו, כבר התרגלנו להקליק ולקבל את הכל עד למפתן ביתינו.
הספה, השטיח, השולחן והכורסא… כולם נרכשו אונליין בבית שעיצבתי בשלט רחוק
למרות שאני מעודדת אתכן להעז ולרכוש רהיטים באינטרנט, יש כמה כללים שחשוב שתדעו, רגע לפני שאתן צוללות לשעות של שופינג בפיג׳מה.
השתכנעתי! מה עכשיו?
הגענו להחלטה שאנחנו מרשות לעצמנו לעשות מעשה, להתגבר על החשש ולהזמין. בשלב הזה נבדוק מה הלקוחות המשלמים אמרו על המוצר? איך עושים את זה? כל מה שצריך לעשות זה לקרוא תגובות באתר, בכרטיס העסקי או בדף הפייסבוק. האם הצבע במציאות דומה לצבע בתמונה? האם הוא גדול או קטן מכפי שנדמה? האם מדובר במוצר איכותי? האם הלקוחות שרכשו אותו נתקלו בבעיות שונות?
הכל תלוי בתגובות
סביר להניח שמי שרכשו לפניכן, כבר ענו על השאלות האלו. כך שאם תקראו את התגובות תוכלו להיות בטוחות באיכות המוצר שתקבלו הביתה.
הדבר הכי חשוב שיש להבין בקשר לרכישה אונליין, היא שהחברות שמוכרות רהיטים אונליין, חייבות למכור מוצרים איכותיים ולתת שירות לקוחות נהדר בכדי שיקבלו תגובות טובות של הקוראים. בעצם, כל העסק של רכישות אונליין מבוסס על כך שהלקוח מרוצה מהשירות ואיכות המוצר. הרי הדבר הראשון שאנחנו כלקוחות עושים לפני שאנו רוכשים מוצר אונליין, הוא לבדוק מה הייתה חוויית הקניה והמוצר של האנשים שקנו לפנינו. ואם יהיו תגובות לא טובות, אנחנו פשוט לא נרכוש.
אז אם התגובות לא משהו… אל תקנו. ואם אין תגובות על המוצר הספציפי שרציתן… אז זה כבר נתון לשיקולכן. תכלס, תמיד אפשר להחזיר, ובינינו, אין הרבה מה להפסיד חוץ מאשר את הטרחה שכרוכה בהחזרה.
לראות לפני שקונים
לא תמיד האופציה הזו קיימת, אבל במידה ויש אפשרות לראות את הרהיט לפני שתרכשו אותו, אני ממליצה לעשות זאת. אם יש לחנות אולם תצוגה, זה תמיד רעיון טוב להקדיש שעה ולראות את המוצר אבל אם אין, ניתן לנסות להבין את המאפיינים של המוצר מתוך התמונה, או אפילו ליצור קשר עם הספק ולבקש ממנו עוד תמונות ומידע על המוצר. אם מדובר ברהיט מרופד, ייתכן ותוכלו להזמין דוגמא של הבד, רק כדי שתהיו בטוחות שהוא נעים.
צילום: שירה גנני
הכל במידה
אחת הטעויות הכי גדולות בבחירת רהיטים לבית (לא משנה אם הייתם בחנות או רכשתם מהמחשב), היא הגודל של הרהיט. לא פעם יצא לי להגיע לבית ובו רהיט ג׳ייגנטונורמי שחוסם את החיים עצמם ולא משאיר מקום לשום דבר אחר.
כשבוחרים רהיט לבית, צריך לוודא, לא רק שיש לו מקום, אלא שהוא משאיר גם לכם מקום להסתובב בחופשיות בחדר. אחד הטריקים שאני ממליצה להשתמש בהם הוא שימוש במסקינטייפ. זה כל כך פשוט שזה כמעט דבילי, אבל אם תדביקו מסקינטייפ על הרצפה, במידות של הרהיט, תוכלו לקבל תחושה של כמה מקום הוא תופס בחלל. זו דרך מעולה להבין את הפרופורציות של הרהיט ולבדוק אם יש לו בכלל מקום בבית.
ואם התחרטתי?
כמה עלה המשלוח? האם ניתן להחזיר את המוצר? תוך כמה זמן ניתן להחזיר מוצר והאם יש עלויות החזרה. חשוב לבדוק את כל אלה לפני הרכישה, כדי שאם במקרה תתחרטו, תוכלו להחזיר את הרהיט בצורה הבטוחה ומהירה ביותר.
דוגמא לנהלי החזרה מתוך האתר של KUALA חנות רהיטים אינטרנטית כאן בישראל:
״אין שום בעיה! ניתן להחזיר ולקבל את כספך חזרה, או להחליף את המוצר ללא עלות. כל שיש לעשות הוא לשלוח לנו מייל בדבר החזרת המוצר עד 14 יום מיום קבלתו ולעדכן אותנו בטלפון. נא לוודא שלא נעשה במוצר כל שימוש ושלא נפל בו שום פגם/נזק.לאחר קבלת המייל ושיחת הטלפון בהן אושר החזרת הפריט, אנו נתאם עבורך שליח שיבוא לאסוף את המוצר עד 7 ימי עסקים. פריטים שמופיעים בקטגוריית SALE – במקרה בו ההחזרה בוצעה שלא ״בעקבות פגם, ייגבו דמי ביטול בשעור 5% או עד 100 ש"ח – הזול מבניהם.
הטבה מיוחדת לקוראות הבלוג? יס פליז!
מצאת את הפריט המושלם באתר של קואלה (כאילו, דא)! רוצה עוד 15% הנחה כולל כפל מבצעים עד ה01.09.2020 (נו, מספיק עם השאלות הרטוריות). כל מה שעלייך לעשות זה להזין את הקוד: KAREN-CO בדף התשלום.
מקוה שהרעיון של רכישת רהיטים אונליין כבר לא נראה לכן כל כך מופרע. אולי החברות שלכן יחשבו שאתן משוגעות כשתתחילו להזמין רהיטים באינטרנט, אבל כנראה שפשוט תהיו חלוצות בנושא, בינתיים, אתן מוזמנות להמר על רכישות אונליין ואולי אפילו להתמכר אליהן.
יש פה אמיצות שהזמינו פריטים אונליין לבית? שתפו אותי בתגובות (גם לינקים יתקבלו בברכה). רוצות להתעדכן בכל הטיפים והפוסטים החדשים? הרשמו לניוזלטר החודשי והמפנק וכל הטוב יגיע ישירות לתיבת המייל שלכן.
פוסט זה נכתב בשיתוף עם חברת KUALA
[…] הרהיטים שלהם ניתן לקרוא בפוסט הזה אבל שווה להכנס גם לקטגוריית האקססוריז שלהם. יש שם […]